Wielu ludzi jest przekonanych, że wiedzą najlepiej. Wyznawane przez nich zasady są najmądrzejsze, a wartości najbardziej uzasadnione. Dotyczy to między innymi zdrowego odżywiania. Osoby, które spróbowały zmienić swoje żywieniowe nawyki, często bardzo sobie taką zmianę chwalą. I próbują przekonać innych do takiego kroku. Niestety na ogół im bardziej nakłania się innych do czegoś, tym trudniej realnie wpłynąć na ich zachowanie. Zatem najlepszą promocją i strategią marketingową zdrowego trybu życia pozostaje świadczenie o jego skuteczności własną osobą. Efekty przestrzegania zasad zdrowego trybu życia widać gołym okiem. Otoczenie na pewno dostrzeże poprawę wyglądu, szerszy uśmiech, świetne pomysły oraz bardziej optymistyczny nastrój. Nie trzeba o tym mówić, pytania o źródła zmian padną same. Wówczas zamiast rozwlekłego wywodu można ograniczyć się do kilku elementów. Na przykład opisać świetny trening, jaki się stosuje, czy przedstawić podstawowe zasady wdrożonej przez siebie diety. Wyboru każdy dokonuje samodzielnie.